آفتاب

رسانه چینی: تروریستی نامیدن سپاه مصداق تنش زایی آمریکا است

رسانه چینی: تروریستی نامیدن سپاه مصداق تنش زایی آمریکا است

پکن- ایرنا- یک رسانه چینی در واکنش به اقدام آمریکا علیه سپاه نوشت: تروریستی نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از سوی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مصداقی از تنش زایی واشنگتن در منطقه است.

به گزارش ایرنا تارنمای 'یی سی' روز پنجشنبه در تحلیلی نوشت: چنین کاری از سوی آمریکا نه تنها تنش ها بین ایران و آمریکا را افزایش می دهد بلکه اوضاع خاورمیانه را پیچیده تر می کند.
این تارنمای نوشته است: تحلیلگران بر این باورند که اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران و احتمال تلافی جویی از سوی ایران و گروه های شیعه در خاورمیانه در واقع خطر رویارویی را افزایش می دهد.
این رسانه چینی تاکید می کند همین مساله می تواند باعث شود ماموریت های نظامیان و دیپلمات های آمریکایی در منطقه و با دولت هایی که با ایران در ارتباط هستند، با اختلال مواجه شود.
یی سی نوشته است ایران بشدت این اقدام آمریکا را محکوم کرده و مسئولان رده بالای دولتی و نظامی این کشور نسبت به چنین حرکتی از سوی واشنگتن و تبعات آن هشدار داده اند.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌ عنوان 'سازمان تروریستی خارجی' تعیین کرده است.
به دنبال این اقدام خصمانه آمریکا، شورای عالی امنیت ملی در اقدامی متقابل دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام را گروه تروریستی معرفی کرد.
آساق**231**1904**
کد N2136863

وبگردی